nostriamorfati.blogg.se

2017-11-02
14:28:11

Framsteg

 
Nu har det gått några dagar och det börjar kännas bättre. Camilo har kommit iordning och vi kan prata över Skype varje dag. De ligger tidsmässigt efter oss 6 timmar så han ringer mig precis när han vaknat och jag äter lunch, och när han äter middag och jag ska gå och lägga mig, haha.
 
Igår fick jag ett lite överraskande brev på posten. Migrationsverket har tagit upp Camilos ansökan om uppehållstillstånd med anknytning som han gjorde i maj. Antagligen så behöll de den och så fort de kunde se att han var i Colombia igen så "aktiverades" den. Detta är en positiv nyhet eftersom han då kanske inte behöver sända in en ny ansökan online och vänta i den kön också. Jag har försökt ringa dem idag, men köerna är så långa att jag inte ens får en plats i dem. 
Camilo har även en jobbintervju nästa vecka på ett stort Brandingföretag och har några fler ansökningar att sända iväg, så där hålls alla tummar för att han ska få ett positivt besked snabbt. 
Jag pluggar för att ta körkort så dagen kommer ägnas åt det, och spanska så klart. Större delen av Camilos familj pratar engelska men inte hans mormor och hans mamma. Överhuvudtaget är inte så många engelsktalande i Colombia, så därför vill jag gärna lära mig spanska så jag kan prata med hans mamma och mormor som är så rara och förtjusande människor! De har verkligen välkomnat mig in i familjen och jag vill kunna uttrycka hur tacksam jag är för det. Vi får hoppas att framstegen i processen fortsä
tter att gå så här snabbt, då är Camilo tillbaka hemma igen på nolltid!
 
Ha en fin dag alla!
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: